Jornada sobre cures de ferides i alimentació en persones amb diabetis - Creand

Jornada sobre cures de ferides i alimentació en persones amb diabetis

Es tracta d’una sessió que organitzen Creand Fundació i la Federació esportiva Special Olympics Andorra, amb la col·laboració de Lions Clubs International Foundation

Creand Fundació i la Federació esportiva Special Olympics Andorra, amb la col·laboració de Lions Clubs International Foundation, organitzen una jornada per parlar sobre el control del sucre en persones amb diabetis. La sessió s’enfocarà des de la vessant de les cures de les ferides i de l’alimentació a través de conferències i tallers pràctics amb experts de cada àmbit. L’activitat tindrà lloc el dissabte 21 de setembre, de 9.30 h a 13.30 h, a l’edifici Creand.

La sessió es dividirà en una primera part en la qual professionals de referència com Elisabet Mateos, infermera referent en cures, ensenyarà com curar les ferides que es produeixin durant la pràctica esportiva en persones amb diabetis i parlarà de com es poden evitar. Eduard Reinoso, dietista i nutricionista i referent en alimentació i diabetis, abordarà la importància de l’alimentació i el control del sucre en persones amb diabetis, com es pot regular el rendiment menjant de manera natural i saludable amb productes no processats, i presentarà una anàlisi nutricional de suplements esportius. I, finalment, la dietista i nutricionista i referent en nutrició clínica, Marta Pons, oferirà un taller pràctic de suplements esportius casolans. Els tres ponents faran èmfasi en persones amb discapacitat intel·lectual, que practiquen esport i que pateixen o poden arribar a patir diabetis.

Les persones interessades a assistir-hi han d’inscriure’s obligatòriament als telèfons 88 88 88 o 88 88 80 abans del 20 de setembre.

Programa ‘La salut al dia’ de Creand Fundació

La iniciativa s’emmarca en el programa ‘La salut al dia’ de Creand Fundació, una línia de treball centrada a oferir informació i formació a les persones afectades per problemàtiques i malalties de gran impacte social i als seus familiars i cuidadors, amb l’objectiu de millorar-los la qualitat de vida i oferir-los eines per fer front al dia a dia. Conjuntament amb els professionals i les associacions d’afectats, la Fundació organitza conferències de divulgació general, tallers de formació i material divulgatiu.

Special Olympics Andorra