El Grup Crèdit Andorrà obté un benefici de 71,5 milions d'euros el 2014 - Creand

El Grup Crèdit Andorrà obté un benefici de 71,5 milions d'euros el 2014

El balanç consolidat del Grup Crèdit Andorrà el 31 de desembre del 2014 reflecteix el manteniment del lideratge en el sector al país, amb un volum de negoci que ascendeix a 16.547 milions d’euros (un 6,94% més respecte de l’any anterior) i uns recursos gestionats de clients de 13.564 milions d’euros (un 9,22% més). El banc ha mantingut la inversió creditícia, que s’ha situat en 2.983 milions d’euros (un -2,30% respecte al 2013).

Aquestes xifres es tradueixen en unes sòlides magnituds, amb una ràtio de solvència del 20,26% (el doble del mínim legal exigit, del 10%) i una ràtio de liquiditat del 73,82% (el mínim legal és del 40%), dos indicadors que evidencien la fortalesa de Crèdit Andorrà, que ha reforçat el capital i la posició de liquiditat durant l’exercici.

Crèdit Andorrà ha assolit un marge ordinari de 227,4 milions d’euros i el marge d’explotació s’ha situat en 102,7 milions d’euros. El resultat net consolidat del Grup ha estat de 71,5 milions d’euros, un 0,42% superior al 2013.

Els recursos propis ajustats del Grup a tancament de l’exercici 2014 es van situar en 624 milions d’euros, fet que permet continuar disposant d’un nivell adequat de capitalització per garantir un creixement sostingut.

Crèdit Andorrà fa un balanç positiu de l’activitat el 2014. El conseller delegat de Crèdit Andorrà, Josep Peralba, destaca que “tot i la complexitat de l’entorn, hem tancat l’any liderant el sector financer andorrà i hem continuat desenvolupant el nostre model de negoci a Amèrica i a Europa. La nostra fortalesa a Andorra ens ha ajudat a projectar-nos amb credibilitat a escala internacional, on se’ns identifica com un grup financer d’excel·lent reputació”.

Crèdit Andorrà és un grup financer internacional, amb presència en onze països: Andorra, Espanya, Suïssa, Luxemburg, els Estats Units, Mèxic, Panamà, Paraguai, Perú i Xile. Se sustenta en quatre fitxes bancàries: Crèdit Andorrà, la matriu; Banco Alcalá a Espanya, Banque de Patrimoines Privés a Luxemburg i Banco Crèdit Andorrà (Panamá). La gestió d’actius i el Grup assegurador completen la resta de negocis financers del Grup.

Formen part del Grup 750 professionals, dels quals 437 treballen a Andorra i 313, en alguna de les filials internacionals.

A Andorra, el Banc disposa de 12 oficines (incloses les automàtiques) i una xarxa de 45 caixers. A escala internacional, el Grup ofereix serveis globals de banca privada i gestió d’actius, un model de negoci centrat en serveis boutique que incorpora una oferta de valor basada en una àmplia oferta d’inversió amb arquitectura oberta.

Principals fites del 2014

A ANDORRA:

El Grup ha conclòs el 2014 havent mantingut el lideratge en el mercat andorrà, amb un model de negoci que respon a la vocació de servei i a la voluntat d’estar al costat de les persones i les empreses. Per aquest motiu s’ha continuat treballant per consolidar l’operativa orientada a l’especialització i l’assessorament, per donar una resposta més ajustada a les necessitats concretes de cada client.
D’altra banda, i en relació amb el nou marc fiscal andorrà, el banc ha prioritzat la formació del personal, així com l’assessorament i l’organització de seminaris per a clients, amb l’objectiu d’apropar el coneixement i així fer front als canvis amb la informació necessària.
També s’ha treballat per innovar en l’oferta de serveis multicanal 24 h i per l’actualització de funcionalitats per adaptar-les a tots els dispositius mòbils.

EXPANSIÓ INTERNACIONAL:

Durant el 2014 el Grup Crèdit Andorrà ha continuat consolidant el projecte de banca privada i gestió d’actius a Europa i Amèrica.

Banco Alcalá (Espanya) i Banque de Patrimones Privés (Luxemburg) han consolidat el seu projecte europeu de banca privada i gestió d’actius del Grup. Les dues entitats disposen d’uns molt bons índexs de solvència: del 50% i el 60,24%, respectivament.
A Luxemburg, el banc s’ha constituït com la plataforma de serveis de dipositària global amb l’obertura de la gestora de fons d’inversió Crèdit Andorrà Asset Management Luxembourg SA, que presta serveis de gestió de carteres, administració, distribució, domiciliació, agent de pagaments i de registre i transferència de vehicles d’inversió. La gestora permet al Grup incrementar de manera substancial les seves capacitats.

Pel que fa a l’activitat asseguradora, el 2014 el Grup Assegurador -que gaudeix d’una estructura operativa a Andorra, Espanya i Xile- ha donat un impuls a la diversificació del negoci i a l’estratègia global d’internacionalització. A Andorra, Crèdit Assegurances ha impulsat la creació de nous productes i serveis, adaptant l’oferta al nou marc fiscal del país. A Espanya, s’ha consolidat el negoci amb l’adquisició de la cartera de vida d’Asefa Seguros per part de CA Life Insurance Experts i amb l’obertura d’una nova oficina d’ERM a Castelló, que se suma a les altres set que la companyia té a Barcelona, Girona, Lleida, Madrid, Palma de Mallorca, Sevilla i Tarragona. D’altra banda, CA Vincles Actuarial Consulting ha iniciat l’activitat a Xile.

Ràtings i reconeixements

Crèdit Andorrà ha estat classificat, un any més, en el primer lloc dels bancs d’Andorra i en la posició 783 a escala mundial en termes de fortalesa, solvència i capitalització en el rànquing Top 1000 que elabora la revista The Banker del grup Financial Times (edició juliol 2014).
Fitch Ratings ha atorgat a Crèdit Andorrà la qualificació creditícia a llarg termini A- i a curt termini F2.

La publicació financera Global Banking & Finance Review ha distingit per segon any consecutiu Crèdit Andorrà com el millor banc d’Andorra en banca privada 2014. El jurat ha posat de manifest amb aquest guardó la posició de lideratge de Crèdit Andorrà en la banca país i l’impuls del negoci de banca privada i gestió d’actius internacional com a part de l’estratègia de creixement.

Compromís social

En el marc del compromís social, el Grup Crèdit Andorrà ha destinat una inversió global de 2,23 milions d’euros (el 3,11% dels beneficis nets) a iniciatives adreçades a la societat, a promoure el progrés econòmic, el coneixement i el benestar.

Per àmbits d’actuació, el 32,75% s’ha dedicat a programes educatius, socials i culturals que duu a terme la Fundació Crèdit Andorrà; el 65,31%, a iniciatives de dinamització econòmica, institucionals i esportives, i l’1,94%, a activitats mediambientals.

El 2014 el Grup ha complert els 10 anys de la implantació del Sistema de Gestió Mediambiental (SGMA) certificat segons la norma ISO 14001, que ha mantingut any rere any.

Crèdit Andorrà ha prioritzat la seva actuació recolzant els principals pilars de l’economia andorrana i el teixit empresarial a través de la Càtedra Crèdit Andorrà de Mercats, Organitzacions i Humanisme de l’IESE, i en col·laboració amb altres institucions del Principat. El compromís de servei amb el client i el país que caracteritza el Grup té el reflex més evident en la Fundació Crèdit Andorrà, que des de fa més de 25 anys treballa per dotar la societat de les eines necessàries per al desenvolupament futur.

Resultats
Lideratge