El Grup Crèdit Andorrà compra el 85% del Banco Alcalá - Creand

El Grup Crèdit Andorrà compra el 85% del Banco Alcalá

El Grup Crèdit Andorrà, líder del mercat financer del Principat d’Andorra, ha adquirit avui el 85% del capital social de Banco Alcalá SA, després d’haver rebut l’autorització de l’Institut Nacional Andorrà de Finances (INAF),  del Banc d’Espanya, de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) i de la Direcció General d’Assegurances i de Fons de Pensions (DGSFP). Banco Alcalá SA, estarà orientat a la gestió global de patrimonis per a clients privats i institucionals i comptarà amb oficines a Madrid (seu del banc) i a Barcelona. Aquesta compra permet al Grup reforçar la seva posició en el sistema financer internacional i consolidar la seva presència en el mercat europeu.

Banco Alcalá SA presta serveis de gestió global per a clients institucionals i grans patrimonis, seguint els principis i valors que han inspirat la història dels dos grups, com la solvència, la professionalitat, l’especialització, el rigor, la discreció i, com a valor central, l’orientació total al client.

El nucli d’accionistes que va crear Banco Alcalá SA romandrà en el capital de l’entitat amb un percentatge de participació del 15%. El nou President serà Diego Fernández de Henestrosa, i el Conseller Delegat de Crèdit Andorrà, Josep Peralba Duró, ocuparà el càrrec de Vicepresident de l’entitat. Frank Martínez serà el Conseller Delegat i primer executiu del banc. La resta de membres que conformen el Consell d’Administració seran: José Argüelles, Juan Carvajal, Xavier Cornella, José Luis Dorado, Carlos Fernández-Rubíes, Francesc Jordá i Alfons Maristany. Per la seva banda, Jacobo Argüelles donarà suport a la nova direcció de l’entitat en qualitat de President de la gestora d’institucions d’inversió col·lectiva, Gesalcalá, SGIIC.

Amb aquesta adquisició, el Grup Crèdit Andorrà reforça la seva expansió en la zona euro iniciada el passat mes d’abril amb la compra de la Banque BPP a Luxemburg.

Ambdues parts es congratulen de l’èxit de la transacció. Josep Peralba Duró, Conseller Delegat de Crèdit Andorrà, ha assenyalat que“l’operació suposa una fita molt rellevant en els nostres més de 60 anys d’història i un pas lògic i decisiu per a oferir serveis exclusius en l’àmbit de la gestió de patrimonis a Espanya. La nostra és una estratègia d’arquitectura oberta de productes i serveis. Els clients són la nostra raó de ser i, per això, mereixen una atenció completament personalitzada i independent”.

Diego Fernández de Henestrosa, President de Banco Alcalá SA, va afirmar estar “molt satisfet per haver trobat en Crèdit Andorrà un soci compromès, amb grans plans per al desenvolupament d’una potent franquícia de banca privada global”.

Sobre Crèdit Andorrà

Crèdit Andorrà és el grup financer líder d’Andorra amb una quota de mercat del 36%. L’entitat gestiona un volum de negoci de 12.270 milions d’euros (2010) i és líder del sector en recursos propis, recursos gestionats, volum de negoci, inversió creditícia, solvència i beneficis. Amb una fortalesa demostrada, amb un TIER1 del 15,44% i unes ràtios de solvència i de liquiditat d’un 18,81% i d’un 54,68% respectivament, la solvència de Crèdit Andorrà supera àmpliament la mitjana dels bancs europeus i nord-americans.

A Andorra, ofereix serveis de banca comercial, de banca privada i de gestió d’actius a nivell internacional, que es complementen amb d’altres línies de negoci des del Grup, com són els productes i l’assessorament en el camp de les assegurances. En l’actualitat, el Grup Crèdit Andorrà està present a Andorra, Espanya, Suïssa, Luxemburg, Mèxic i Panamà.
El banc ha estat guardonat amb el premi Banc de l’Any d’Andorra 2010atorgat per la publicació financera The Banker del grup Financial Times, guardó que ha obtingut els anys 2002, 2003, 2004, 2006, 2007, 2008 i 2010

Presència internacional
Espanya