El Grup Crèdit Andorrà adquireix el 80% de Beta Capital Management LP i s’estableix als Estats Units - Creand

El Grup Crèdit Andorrà, líder del mercat financer del Principat d’Andorra, ha formalitzat l’adquisició del 80% del capital social de Beta Capital Management LP, entitat amb seu a Miami, després d’haver rebut l’autorització de l’Institut Nacional Andorrà de Finances (INAF) i de la Financial Industry Regulatory Authority (FINRA). Amb aquesta operació, Crèdit Andorrà es converteix en la primera entitat financera andorrana a implantar-se als Estats Units amb llicència de broker/dealer, i aconsegueix d’aquesta manera tenir presència en el mercat de banca privada més gran del món.

Beta Capital Management LP, radicada a Miami, va ser creada l’any 1995. Gestiona uns recursos d’aproximadament 1.000 milions de dòlars i té una plantilla de més de 30 professionals.

Aquesta operació permet al Grup operar en els mercats de valors per compte propi o com a intermediari per compte de tercers, realitzant activitats d’execució i de gestió d’ordres de compra i venda de valors. Com a broker, també es realitzen serveis d’assessorament financer i de gestió global d’actius per a clients institucionals i individuals.

Es tracta d’una operació clau en el procés d’expansió internacional del Grup. En paraules de Josep Peralba, conseller delegat del Grup Crèdit Andorrà, “Aquest és un pas decisiu en la nostra estratègia. És un repte per a nosaltres poder competir en el mercat de banca privada més gran del món, amb un projecte sòlid, solvent i molt especialitzat”. Per la seva part, Genís Ros, que ocuparà el càrrec de CEO de la nova entitat, va assenyalar que “El nostre objectiu és presentar una oferta de serveis financers de gran valor afegit que transmeti la professionalitat i el rigor com els valors que sempre han caracteritzat la nostra entitat. El nostre compromís és la satisfacció del client en qualsevol àmbit de gestió”.

A través d’aquesta operació, el Grup Crèdit Andorrà reforça la seva posició en el mercat bancari internacional, en el qual ja té una important implantació a Europa i Amèrica Llatina. El mes d’abril va comprar Banque BPP a Luxemburg i aquest mes d’octubre ha adquirit el 85% de Banco Alcalá a Espanya. Amb més de 60 anys d’experiència en banca privada, el Grup Crèdit Andorrà compta amb l’aval d’anys de lideratge en el sector i amb una reputació internacional basada en la solvència, el rigor, la professionalitat, la discreció i l’òptima gestió dels interessos dels seus clients.

Sobre Crèdit Andorrà

Crèdit Andorrà és el grup financer líder d’Andorra amb una quota de mercat del 36%. L’entitat gestiona un volum de negoci de 12.270 milions d’euros (2010) i és líder del sector en recursos propis, recursos gestionats, volum de negoci, inversió creditícia, solvència i beneficis. Amb una fortalesa demostrada, amb un TIER1 del 15,44% i unes ràtios de solvència i de liquiditat d’un 18,81% i d’un 54,68% respectivament, la solvència de Crèdit Andorrà supera àmpliament la mitjana dels bancs europeus i nord-americans.

A Andorra, ofereix serveis de banca comercial, de banca privada i de gestió d’actius a nivell internacional, que es complementen amb altres línies de negoci des del Grup, com els productes i l’assessorament en el camp assegurador. Actualment, el Grup Crèdit Andorrà està present a Andorra, Espanya, Suïssa, Luxemburg, Estats Units, Mèxic i Panamà.

El banc ha estat guardonat amb el premi Banc de l’Any d’Andorra 2010atorgat per la publicació financera The Banker del grup Financial Times, premi que ha obtingut els anys 2002, 2003, 2004, 2006, 2007, 2008 i 2010.

Presència internacional
Miami