Crèdit Andorrà, primer banc d’Andorra que se suma al Pacte Mundial de les Nacions Unides - Creand

Crèdit Andorrà s’ha adherit al Pacte mundial de les Nacions Unides i es referma així com a empresa capdavantera al país en l’àmbit de responsabilitat social corporativa. L’adhesió voluntària suposa el suport als 10 principis universalment reconeguts i que la institució promou en els àmbits dels drets humans, els drets laborals, el medi ambient i la lluita contra la corrupció.

Amb aquesta acció, Crèdit Andorrà es compromet a incorporar el Pacte mundial i els seus principis com a part de l’estratègia d’RSC de l’entitat, en línia amb els valors que es desprenen del model cultural, fonamentats a crear valor entre els grups d’interès i a millorar l’entorn social, econòmic i ambiental.

En aquesta mateixa línia, Crèdit Andorrà fa expressa la seva voluntat d’elevar el compromís vers la responsabilitat social corporativa al màxim exponent internacional en la matèria amb l’adopció de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides –“Transformar el nostre món”– per contribuir a l’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). En total, són 17 objectius, envers els quals Crèdit Andorrà n’ha assumit sis, relatius a salut i benestar (ODS 3), educació de qualitat (ODS 4), treball digne i creixement econòmic (ODS 8), indústria, innovació i infraestructures (ODS 9), consum i producció responsables (ODS 12) i acció climàtica (ODS 13).

El conseller delegat de Crèdit Andorrà, Josep Peralba, ha donat a conèixer la iniciativa acompanyat de Carlos Jiménez, responsable de l’oficina de Comunicació per Espanya i Andorra, del Centre Regional d’Informació de les Nacions Unides per a l’Europa Occidental.

El Pacte mundial de les Nacions Unides

El Pacte mundial és una acció impulsada per Koffi Annan el 1999, sent Secretari General de les Nacions Unides, que va proposar la iniciativa com una manera d’unir l’ONU amb l’empresariat per fomentar un creixement econòmic sostenible i responsable. Amb més de 9.000 entitats signants a 168 països, actualment és la principal iniciativa voluntària de responsabilitat social corporativa a escala internacional.

Els Objectius de Desenvolupament Sostenible

Els Objectius de Desenvolupament Sostenible, en què es basa l’Agenda 2030 de desenvolupament sostenible de l’ONU, són fruit de l’acord aconseguit en la Conferència de Rio +20 i implementat en la cimera de Nova York el 2015.

Canalitzen accions de suport als objectius generals de les Nacions Unides en esferes com el canvi climàtic, la desigualtat econòmica, la innovació, el consum sostenible i la pau i la justícia com a prioritats.

Crèdit Andorrà i la cultura de responsabilitat social

Crèdit Andorrà ha tingut des dels orígens la responsabilitat social corporativa com a element clau de la manera de fer i de ser de l’entitat, reflectida en el lema Al vostre servei i al servei del país, i recollida en els valors que es desprenen del model cultural.

Reflex del compromís amb les persones i la societat, el 1987 va constituir la Fundació Crèdit Andorrà, que és la plataforma principal a través de la qual es vehicula l’RSC del Banc a partir de tres grans àmbits de treball: educació, cultura i social. Dins del marc d’actuació internacional, des del 1998 Grup Crèdit Andorrà també és membre del Programa mediambiental de les Nacions Unides per a les Finances (UNEP FI). Altres fites rellevants són la publicació del primer informe d’RSC segons l’estàndard de GRI (el 2003) i la certificació mediambiental ISO 14001, el 2004.

La trajectòria de Crèdit Andorrà en l’àmbit de la responsabilitat social s’ha vist reconeguda amb l’obtenció, el 2015 i el 2016, del premi al millor banc en RSC a Andorra pel Global Banking & Finance Review.

Banca compromesa
UNEP Fi