L'espai acull una xerrada de Marta Pons sobre alimentació i digestió - Creand

L'espai acull una xerrada de Marta Pons sobre alimentació i digestió

L’espai de la Fundació Crèdit Andorrà ha acollit aquest dimarts el taller preventiu sobre salut centrat en l’alimentació i la digestió que ha anat a càrrec de la dietista i nutricionista Marta Pons. L’experta ha explicat a una trentena de persones assistents a l’acte que en qüestions digestives de vegades “no és tant el que mengem, que pot ser molt saludable, sinó com està cuinat, preparat, com ho mengem o amb quina freqüència”, ja que ha detallat que hi ha “aliments que es digereixen molt bé” però si es té l’estómac delicat cal “vigilar” de quin tipus són i de quina manera els prenem.

D’aquesta manera, ha explicat que són més digestius els aliments cuinats que els crus, ja que per digerir aquests darrers cal més temps. A més, hi ha aliments que són interessants perquè porten probiòtics, com els iogurts, o ferments que contribueixen a un bon estat de salut ja que “alimenten la flora bacteriana”. A més, cal tenir en compte les tècniques de cocció, ja que no és el mateix preparar un menjar al vapor, que és més senzill de digerir i conserva millor les seves propietats, que fer-lo fregit o guisat.

Pons ha explicat que aspectes com els medicaments o l’estrès poden tenir un impacte sobre l’estómac, i per això, per exemple, si es prenen medecines cal que no es faci amb l’estómac buit i a més hi ha aliments que fan l’absorció “més interessant”. En aquest sentit, per exemple, recomana incloure en esmorzars productes com pa torrat o cereals que no siguin rics en greix perquè es pugui fer una digestió millor.

L’activitat, prevista per a persones majors de 60 anys, ha estat emmarcada en el programa de la Fundació Crèdit Andorrà Envelliment saludable.

L'espai
Conferència