La Fundació ONCA se suma al desè aniversari de l'Andorra Sax Fest - Creand

La Fundació ONCA se suma al desè aniversari de l'Andorra Sax Fest

L’Andorra Sax Fest arriba aquest any als deu anys de vida i per celebrar-ho aquest dijous a la nit ha tingut lloc un concert molt especial. Una orquestra simfònica composta per 62 músics ha ofert l’actuació sota la direcció del director artístic de la Fundació ONCA, Albert Gumí; Vincent David i Àlex Sansó. El públic ha pogut gaudir d’un programa en què ha sonat Fanfara, que ha compost Gumí; Reflets, de David, i Escapades de John Williams.

Gumí ha destacat que s’hagi fet aquest “gran esdeveniment” que ha servit per celebrar no només el desè aniversari del Sax Fest sinó també el trentè de la Fundació ONCA. La Fanfara que ha compost ha volgut ser un “regal” al Sax Fest i ha destacat que es tracta d’una peça d’obertura, “curta, d’un parell de minuts, amb molta força” i en la qual es poden trobar “tres components, la modernitat, perquè sense dubte el Sax Fest és modernitat”; els saxòfons i “l’andorranitat”, amb la qual cosa s’inclouen temes andorrans que hi són per “donar contingut melòdic” a la fanfara.

El director artístic de la Fundació ONCA ha subratllat que aquest 2023 sigui un any d’aniversaris i creu que són “bons moments per parar” i avaluar la trajectòria que s’ha fet. En aquest sentit, ha destacat que estan “molt orgullosos” del que ha fet fins ara la Fundació posant “la música al servei del país” i pel que fa al Sax Fest ha valorat que en deu anys ha experimentat “una crescuda impressionant” i que ha esdevingut un dels esdeveniments al voltant del saxo “més importants que hi ha a tot el món”. Per tant, ha emfasitzat que s’hagi donat aquest dijous la “suma d’entitats que fem aniversaris i tirem endavant la cultura del país”.

Al seu torn, el director creatiu del Sax Fest, Jordi Llorens, ha destacat que aquest concert per celebrar els deu anys hagi estat “molt especial” i s’hagi pogut escoltar una “súper orquestra” per celebrar aquest doble aniversari.

Fundació Crèdit Andorrà
ONCA