El nou festival cultural CLÀSSICAND portarà vuit propostes de música, dansa i arts escèniques durant el mes de juny - Creand

Crèdit Andorrà participa en un nou festival multidisciplinari, que portarà per nom CLÀSSICAND i que comptarà amb actuacions de música clàssica i arts escèniques. La iniciativa neix de la mà del Ministeri de Turisme i Telecomunicacions i del Ministeri de Cultura i Esports, el Comú d’Andorra la Vella i el Comú d’Ordino, conjuntament amb Crèdit Andorrà i MoraBanc.

El festival inclou vuit propostes entre el 2 i l’11 de juny: d’aquestes, cinc es faran a l’aire lliure “per donar visibilitat a espais exteriors emblemàtics del país, que aportin valor a l’espectacle”. Joan Anton Rechi és l’encarregat de la direcció artística: “la idea és que hi hagi un relat, no només històries per separat. En aquesta primera edició, serà la frase de Leonard Bernstein: “aquesta serà la nostra resposta a la violència: fer música més intensament, més bellament i més devotament que mai abans”. Rechi també ha reiterat que la programació busca una doble sinergia: “que interessi a la gent del país, però també faci un efecte crida al públic internacional”.

La proposta inclou les actuacions de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra, el 2 de juny a la Plaça del Consell d’Andorra la Vella; el concert i representació Viure/Morir –amb l’actriu Rossy de Palma– el 3 de juny a l’Auditori Nacional d’Andorra; la projecció de la pel·lícula Jurassic Park amb orquestra simfònica, el 4 de juny al Parc Central; un recital del tenor Valentin Dityuk el 8 de juny als jardins de Ràdio Andorra; una actuació d’Anita Rachvelishvili el 9 de juny a l’Auditori Nacional d’Andorra; un espectacle de dansa de la Yoann Bourgeois Art Company a la cruïlla de l’avinguda Meritxell i l’avinguda Riberaygua que es repetirà durant el dia; el mateix 10 de juny, la companyia Vertigo Dance Company serà al Centre de Congressos d’Andorra la Vella; la darrera proposta serà un concert de Benny Benack III i Ulisses Quartet centrat en l’obra The Juliet Letters d’Elvis Costello, l’11 de juny a la Plaça del Consell.

Pel que fa a les entrades, es podran adquirir al web classicand.com i a l’oficina de turisme d’Andorra la Vella. Hi haurà espectacles amb entrada gratuïta i d’altres amb uns preus que oscil·len entre els 30 i 80 euros. També s’oferirà al sector tarifes preferencials per poder oferir paquets turístics.

La dotació econòmica de l’esdeveniment va a càrrec del Govern d’Andorra, d’Andorra Turisme, SAU, els comuns d’Andorra la Vella i Ordino i Crèdit Andorrà i Morabanc, que en seran els patrocinadors.

CLÀSSICAND