El millor tennis femení arriba a Andorra amb el Crèdit Andorrà Open - Creand

El millor tennis femení arriba a Andorra amb el Crèdit Andorrà Open

El Crèdit Andorrà Open, organitzat per Tennium, portarà el millor tenis internacional al Principat: el primer WTA 125 femení de la història del país. El torneig es durà a terme del 28 de novembre al 4 de desembre al Poliesportiu d’Andorra.

El certamen, que repartirà 125.000 $ entre les seves participants, compta com a ambaixadora del torneig amb la gran promesa del tenis andorrà, Victoria Jiménez Kasintseva, qui amb només 17 anys ja és 147 del rànquing WTA i compta amb diversos títols al seu palmarès, entre els quals destaquen el de campiona de l’Australian Open Junior i vigent campiona d’Europa Junior. La jove jugadora és la imatge perfecta per a un torneig que representa i aposta pel futur, el potencial de la seu on es juga i el tenis femení.

Aquest projecte pretén consolidar-se com una data clau en el calendari WTA, i ho pot fer gràcies a l’incondicional suport del principal patrocinador del torneig, Crèdit Andorrà, així com el compromís d’entitats públiques com el Govern d’Andorra i el Comú d’Andorra la Vella.

Tots els agents implicats en el certamen han estat presents a la roda de premsa que ha tingut lloc avui a la seu social de Crèdit Andorrà. Núria Roca Mateo, directora de Comunicació Corporativa, Màrqueting i Nous Canals de Crèdit Andorrà, ha expressat que “Crèdit Andorrà està al costat de l’esport del país, donant suport a clubs, federacions i esportistes com la Vicky que tenen un talent i una trajectòria futura amb un gran potencial. És per això que aquest torneig internacional porta la nostra marca, perquè volem seguir impulsant l’esport andorrà i els valors que aporta, com és l’esforç i la superació”.

Conxita Marsol, cònsol major d’Andorra la Vella, que ha estat la primera institució pública a participar en l’acte, ha volgut destacar “la rellevància per Andorra d’un esdeveniment com aquest, per la repercussió mediàtica i la promoció que es fa del nostre país a nivell mundial”.

Gerard Blasi, president de la Federació de Tennis d’Andorra, ha agraït “a tothom, i sobretot a Tennium, el fet de fer possible un esdeveniment d’aquest nivell a Andorra, i ha recalcat el rol de la Federació en aquest open”. Ha destacat que “el nostre projecte es basa en fomentar la base, per la qual cosa el torneig servirà com a mirall per a tots els joves, i permetrà fomentar que vulguin practicar l’esport del tenis”

La ministra de Cultura i Esports, Sílvia Riva, ha destacat que l’acolliment de l’esdeveniment permet posar Andorra al mapa del tenis mundial femení i a més ho fa en un moment especial amb la trajectòria destacada de la tenista andorrana, Victòria Jiménez. “La celebració del WTA 125 al país és l’esdeveniment més important que ha acollit el país en matèria tenística, després del Challenger del 2004 que es va celebrar a Escaldes-Engordany”, ha ressaltat. Entrar a formar part del circuit professional de tenis permet també complir amb els objectius previstos en la declaració de l’esport com a interès nacional, ja que permet donar visibilitat a l’esport, la base i la federació.

Enric Molina, soci de Tennium i CEO del torneig, ha expressat la seva satisfacció en poder dur a terme el torneig, recalcant que es fa realitat un somni d’organitzar un torneig professional de primer nivell a Andorra i que l’objectiu d’aquest és que “sigui un esdeveniment que transcendeixi més allà de l’esport, involucrant-se en l’àmbit social, que serveixi com a plataforma per l’esport andorrà i deixi un llegat al país”.

Joan Jiménez, director del torneig s’ha mostrat emocionat de tenir l’oportunitat de ser el director d’un torneig que “tal com diu el lema, per fi juguem a casa”.

La presentació ha finalitzat amb la participació de Victoria Jiménez, jugadora professional i ambaixadora del torneig, qui ha volgut acabar amb paraules d’agraïment “per tots els agents que han fet possible que aquest torneig es dugui a terme, en especial al seu organitzador, Tennium”.

Des de la seu de la WTA, Melissa Pine, vicepresidenta de WTA 125 Operacions, ha volgut expressar que per a l’associació, “sempre és especial portar esdeveniments professionals de tennis de dones a noves parts del món, i estem encantats que el Crèdit Andorrà Open s’uneixi a la família WTA com un torneig de 125 nivells” i ha afegit que “els torneigs de la WTA 125, com el Crèdit Andorrà Open, tenen un paper important en l’enfortiment de l’esport, i aquest esdeveniment proporcionarà una gran etapa tant per als jugadors establerts com per a les estrelles emergents per guanyar un prestigiós títol”.

Tennium, qui capitaneja aquest nou projecte, és una plataforma global de tenis amb base central a Barcelona i presència a l’Argentina, Bèlgica i els Estats Units. L’empresa, liderada pel belga Kristoff Puelinckx i l’extenista francès Sebastien Grosjean, ja té experiència organitzant tornejos d’aquesta categoria amb molt d’èxit a Uruguai, Argentina i Espanya. Organitzadors també de torneigs ATP tals com el Barcelona Open Banc Sabadell – Trofeu Compte de Godó o els ATP 250 de Bèlgica i d’Argentina.

Les entrades sortiran a la venda el dimarts 11 d’octubre a la web oficial del torneig: andorraopenwta.com.

Aquest torneig es retransmetrà de forma internacional a Eurosport i a altres canals televisius i digitals.

Tota la informació de l’esdeveniment es pot consultar als canals oficials de Twitter, Instagram i Facebook: @OpenAndorraWTA.

Talent
Tennis