El Comú d’Ordino i Creand Fundació organitzen el Concert d’Any Nou centrat en les obres més populars de Johann Strauss júnior - Creand

• El concert titulat ‘Els colors de Strauss’ tindrà lloc el dia 1 de gener, a les 19 hores, a l’Auditori Nacional d’Andorra a Ordino
  • Entrades ja a la venda

El tradicional Concert d’Any Nou d’inici del 2024, que organitzen conjuntament el Comú d’Ordino i Creand Fundació, se centrarà en aquesta edició en les obres més conegudes de Johann Strauss júnior, el més popular dels Strauss. El Concert d’Any Nou, a càrrec de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA), dona la benvinguda a l’any nou cada 1 de gener, amb un repertori de peces tradicionals i llegendàries, que fan vibrar el públic assistent.

En aquest edició, el concert, que tindrà lloc a l’Auditori Nacional d’Andorra a les 19 h, oferirà deu peces seleccionades per poder conèixer el compositor a través de la temàtica que ell mateix va escollir per a les seves obres. D’aquesta manera, es viatjarà per l’exotisme, la natura, la reialesa, el festeig o les males passions, entre altres. Cada peça anirà acompanyada de comentaris que la situaran en el seu context, de manera que el públic descobreixi les inquietuds, manies i curiositats que envoltaven Johann Strauss júnior i les seves composicions.

Albert Gumí dirigirà de nou l’ONCA, en aquest concert titulat ‘Els colors de Strauss’.

Les entrades es poden adquirir al web https://festivalsordino.4tickets.es/ i a l’Oficina de Turisme d’Ordino. El preu de les entrades és de 35 euros i de 25 euros les localitats del cor i algunes de laterals.

El tradicional Concert d’Any Nou té el seu origen a Viena i ha estat protagonitzat històricament per les músiques de la família Strauss (amb alguna presència esporàdica d’altres autors).

Programa del concert

Obertura:

Éljen a Magyar! (‘Llarga vida als hongaresos!’), op. 332

Exotismes:

Egyptischer Marsch (‘Marxa egípcia’), op. 335

Fent l’animal:

Auf der Jagd (‘De cacera’), op. 373. Polca

Flors i violes:

Roses del sud, op. 388. Vals

La força de la natura:

Unter Donner und Blitz (‘Sota llamps i trons’), op. 324

El gran Kaiser:

Vals de l’emperador, op. 437

La modernitat que no falti!:

Elektrofor Polka, op. 297

Galantejant amb la música:

Annen-Polka, op. 117

Consells de la casa:

Ohne Sorgen! (‘No et preocupis’), op. 271. Polka schnell

El gran final (que no pot faltar):

Al bell Danubi blau, op. 314

Associació Festivals d’Ordino

El Comú d’Ordino i Creand Fundació organitzen aquest concert a través de l’Associació Festivals d’Ordino, que té l’objectiu de difondre i dinamitzar la cultura a Andorra amb concerts de qualitat i que puguin generar un ampli interès entre el públic.