El Comú d’Ordino i Creand Fundació ofereixen un viatge musical a diferents països en el concert ‘L’ONCA també bufa’ - Creand

• L’actuació tindrà lloc a l’església parroquial d’Ordino i les entrades ja estan a la venda
  • Un quintet de vent de l’ONCA serà l’encarregat d‘oferir un repertori d’estils musicals diferents

El Comú d’Ordino i Creand Fundació organitzen un concert que té l’objectiu de fer viatjar l’espectador des de l’antiga Europa fins a la llunyana Àsia. Un quintet de vent de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA) serà l’encarregat d’oferir aquest viatge musical, titulat ‘L’ONCA també bufa’, en el qual es podrà escoltar una gran varietat d’estils musicals.

L’espectacle, estrenat amb motiu del concert Jardins de Casa de la Vall aquest mes de juny, oferirà danses antigues hongareses, estils clàssics i moderns europeus, melodies d’òpera italiana, ritmes americans i cançons d’arrel tradicional de països llunyans. S’interpretaran peces de Bach, Verdi, Gershwin i Walters, entre altres compositors. El quintet proposa una representació de totes les famílies dels instruments de vent: bisell, broquet, canya simple i canya doble.

La formació de l’ONCA estarà integrada per cinc músics que són reconeguts professors a l’Institut de Música del Comú d’Andorra la Vella: Ester Sánchez (flauta), Unai Gutiérrez (clarinet), David Urrutia (trompeta), Genís Gaya (fagot) i Efrem Roca (saxòfon tenor). Cada membre del quintet té una destacada carrera musical individual, i comparteixen la passió per la música de cambra i el repertori del quintet de vent. Ells mateixos han creat els seus propis arranjaments, oferint una experiència única a l’audiència, i explorant així nous camins en aquest repertori.

El concert tindrà lloc el diumenge 26 de novembre, a les 12 hores, a l’església parroquial d’Ordino. Les entrades es poden adquirir al web https://festivalsordino.4tickets.es/ i a l’Oficina de Turisme d’Ordino. El preu de les entrades és de 10 euros.

Programa del concert ‘L’ONCA també bufa’

Ferenc Farkas (1905-2000) – Early Hungarian Dances from the 17th Century

Intrada – Slow Dance – Danza Delle Scapole – Chorea – Saltarello

Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Badinerie de la Suite núm. 2 (arranjament d’Efrem Roca)

Francis Poulenc (1899-1963) – Sonata per a piano a quatre mans (arranjament de Toni Gibert)

Giuseppe Verdi (1803-1901) – Obertura de La forza del destino (arranjament de David Urrutia)

Harold L. Walters (1953) – Pizza Party

Enrique Crespo (1941-2020) – Suite americana núm. 1 (arranjament de David Urrutia)

Ragtime – Vals peruano

Jacob Gade (1879-1963) – Tango Jalousie

George Gershwin (1898-1937) – Summertime

Tradicional Maorí – Tutira Mai (arranjament d’Albert Gumí)

Albert Gumí (1965) – Wá Wá (peça a partir d’una melodia tradicional del Congo)

Jean Matitia (1952) – Chinese Rag

Associació Festivals d’Ordino

El Comú d’Ordino i Creand Fundació organitzen aquest concert a través de l’Associació Festivals d’Ordino, que té l’objectiu de difondre i dinamitzar la cultura a Andorra amb concerts de qualitat i que puguin generar un ampli interès entre el públic.