Crèdit Andorrà Asset Management compleix 25 anys - Creand

Crèdit Andorrà Asset Management compleix 25 anys

Crèdit Andorrà Asset Management celebra aquest any el seu 25è aniversari. La gestora de fons d’inversió del Grup Crèdit Andorrà, la més antiga dels bancs del país, ha refermat en aquest temps la seva posició en el mercat andorrà en relació amb el patrimoni en fons, amb uns 1.600 milions d’euros al tancament del primer semestre de l’any. Afegint-hi les carteres sota gestió discrecional, en total la companyia se situa en els 2.900 milions d’euros de patrimoni en aquest mateix període.

La gestora es va fundar el 1990 i un any més tard es va constituir el seu primer fons, el monetari Forex-Fons. Des de llavors ha experimentat un ràpid creixement. Destaca un important punt d’inflexió l’any 2004, amb la constitució del Crediinvest Sicav International Value, organisme d’inversió col·lectiva (OIC) que l’any passat va complir 10 anys i actualment té un patrimoni de 605 milions d’euros a 30 de juny de 2015.

La creació de les societats d’inversió col·lectiva Crediinvest SICAV (2004) i Investcredit SICAV (2008) a Luxemburg, va representar un impuls destacat en la comercialització institucional dels fons d’inversió de la gestora en els mercats europeus i internacionals, i van ser dos dels primers passos en el pla d’expansió internacional del Grup Financer Crèdit Andorrà.

El 2013 Crèdit Andorrà Asset Management va sumar la gestió discrecional i l’assessorament financer a l’activitat de la gestora, i va completar així la gamma de productes i serveis oferts actualment per la companyia.

Amb més de 20 empleats, Crèdit Andorrà Asset Management utilitza com a eix principal de la seva gestió en renda variable la filosofia d’inversió value, com a via per optimitzar la rendibilitat de les inversions, tenint en compte els riscos assumits. Aquest model es caracteritza per la recerca de negocis comprensibles, ben gestionats i amb bones perspectives de generació de beneficis que ofereixin un elevat potencial de revaloració. Mitjançant aquesta filosofia ha aconseguit obtenir rendiments consistents i sostinguts al llarg del temps, per sobre dels índexs de referència.

Crèdit Andorrà Asset Management facilita als seus clients l’accés a un ampli univers de fons mitjançant una plataforma d’arquitectura oberta guiada. Des dels fons tradicionals, passant pels institucionals, fons de pensions i mandats de gestió, la gestora adapta els seus productes i serveis a les necessitats i els perfils de risc dels seus clients.

Un dels objectius fonamentals que marquen la trajectòria de Crèdit Andorrà Asset Management és la signatura d’aliances estratègiques amb companyies de gestió d’actius de reconegut prestigi a escala internacional, per completar les capacitats internes, entre les quals destaquen la gestió tàctica i estratègica de l’asset allocation per potenciar la preservació del capital dels clients, la gestió dels actius monetaris i de renda fixa, i la selecció de fons d’inversió tradicionals i d’actius alternatius. “L’objectiu final és oferir un assessorament professional i a mida, així com les millors solucions del mercat”, explica Sergi Martí, director general de Crèdit Andorrà Asset Management.

Així mateix, el seu departament intern d’anàlisi prioritza l’elaboració d’informació actualitzada i rigorosa, i aposta per la transparència i la informació clara i puntual com a valor afegit al producte. “Un dels pilars fonamentals de la nostra oferta de valor és la independència real i efectiva en la nostra opinió sobre els mercats i en la selecció de les inversions”, destaca Martí.

D’altra banda, Crèdit Andorrà Asset Management forma part de les principals associacions internacionals i disposa de les certificacions de referència que asseguren el desenvolupament d’unes bones pràctiques en la professió: ISO 9001:2008 de gestió de la qualitat, Global Investment Performance Standards (GIPS) de presentació de resultats d’inversió i Alternative Investment Management Association (AIMA).

Sergi Martí destaca de la trajectòria de Crèdit Andorrà Asset Management “el ferm compromís amb la filosofia d’inversió value i la gran capacitat de gestió tàctica i estratègica de l’asset allocation per potenciar la preservació del capital dels clients”. Aquests dos pilars, dins de les decisions d’inversió i les estratègies d’assignació d’actius, “són decisius per situar els nostres fons d’inversió en molt bones posicions dins dels rànquings de rendibilitat”. Martí conclou que “continuarem treballant amb el mateix esforç i dedicació d’aquests 25 anys, per seguir oferint el millor servei possible als nostres clients, i així facilitar la consecució dels seus objectius financers a llarg termini”.

Sobre el Grup Crèdit Andorrà

Crèdit Andorrà Asset Management és la gestora andorrana de fons d’inversió de Crèdit Andorrà, grup financer de referència a Andorra amb un volum de negoci gestionat superior als 16.500 milions d’euros (xifres de 2014).

El Grup ofereix serveis de banca universal a Andorra, i de banca privada i de gestió d’actius a escala internacional, que es complementen amb altres línies de negoci, com són els productes i l’assessorament en el camp assegurador. En l’actualitat és present a Andorra, Espanya, Luxemburg, Suïssa, els Estats Units, Mèxic, Panamà, Paraguai, Perú i Xile.

Crèdit Andorrà Asset Management
Inversions