Creand Wealth Management creix un 38% el 2022 i assoleix els 3.429 milions de volum de negoci - Creand

L’entitat, que es marca l’objectiu d’arribar a un volum de 5.000 milions l’any 2024, ja té 38 banquers privats i té planejat incorporar-ne sis més al llarg d’aquest exercici.

Durant l’any passat, les aliances estratègiques van reforçar el seu model de negoci ja consolidat, centrat en el servei integral al client, per situar-se com a referent de la banca privada i la gestió de patrimonis.

Creand Wealth Management, entitat especialitzada en banca privada del Grup Crèdit Andorrà, va tancar el 2022 amb un increment del 38% en el volum de negoci, fins a assolir els 3.429 milions d’euros. Aquesta xifra situa el banc entre els referents a l’àmbit de la banca privada i la gestió de patrimonis a Espanya. L’entitat va obtenir un benefici de 435.000 euros.

Aquesta bona evolució del negoci s’explica per un creixement orgànic de 484 milions d’euros, xifra especialment destacada en un context de caiguda del mercat. A aquest creixement orgànic, s’hi sumen els 641 milions d’euros que va aportar la integració del negoci d’assessorament a alts patrimonis i Family Office de GBS Finance, que ha propiciat la creació de la nova àrea de Family Office. Aquesta divisió permet a Creand Wealth Management reforçar el seu enfocament de servei integral als clients, independent, proper i alineat amb els seus interessos.

La fortalesa del model de negoci de Creand Wealth Management també es veu reflectida en les elevades ràtios de solvència i liquiditat, que en el moment del tancament del 2022 es van situar en el 25,07% i el 183,17%, respectivament.

Creand Wealth Management es proposa com a objectiu assolir un volum de negoci de 5.000 milions d’euros al tancament del 2024, per la qual cosa apostarà per consolidar la seva estratègia basada en la cerca d’aliances. A més, preveu reforçar la millora en la capacitat de servei al client, l’especialització contínua, tant de l’equip com dels productes i serveis, i l’impuls de la digitalització.

Al llarg del 2022, Creand Wealth Management va incorporar cinc nous banquers privats a la seva plantilla, cosa que va permetre augmentar el seu equip comercial fins a 38 professionals, 22 a l’oficina de Madrid, 10 a Catalunya i 6 a València. L’objectiu de Creand Wealth Management és sumar sis banquers nous al llarg d’aquest exercici 2023. Actualment, el banc compta amb una plantilla de 103 empleats entre les seves tres oficines i els serveis centrals.

Consolidació del negoci a les oficines de Barcelona i València

El volum de negoci de Creand Wealth Management a la seva oficina de Barcelona va superar el 2022, per primera vegada a la història, els 1.000 milions d’euros, després de créixer un 13% al llarg de l’exercici passat i assolir els 1.021 milions. A la regió de València, la companyia va experimentar un creixement del 34% i es va situar en els 330 milions d’euros sota gestió. En els dos darrers exercicis, el volum de negoci de l’entitat a la Comunitat Valenciana ha experimentat un creixement del 68%.

Marcos Ojeda, conseller director general a Espanya de Creand Wealth Management, explica que “el 2022 va ser un any excepcional per a nosaltres, malgrat les circumstàncies dels mercats, gràcies al fet de ser capaços d’adaptar-nos a les necessitats dels clients i també als equips d’experts amb què comptem, que ofereixen un servei impecable. Aquest darrer any hem generat creixement i hem consolidat el nostre rol com una firma referent en gestió patrimonial i assessorament, que és la nostra activitat principal. La nova marca Creand Wealth Management, amb la qual hem aconseguit establir-nos al sector en només dos anys, i el fet de pertànyer a un grup internacional amb àmplia experiència en la indústria, també són dos atractius per consolidar-nos en la banca privada, atraure talent i fidelitzar la relació amb els nostres clients”.

*Creand Wealth Management és la marca comercial de Banco Alcalá, SA.

Resultats
Espanya