Creand Wealth Management creix un 21% el 2023 i assoleix un volum de negoci de 4.153 milions d’euros - Creand

El creixement de l’exercici passat permet incrementar un 7% els beneficis, que se situen en els 465.000 euros.

L’entitat acaba de presentar el seu pla estratègic per als pròxims tres anys i preveu superar els 6.000 milions d’euros en volum de negoci el 2026.

Creand Wealth Management, entitat especialitzada en banca privada del grup Creand, va tancar l’exercici 2023 amb un increment del 21% en el volum de negoci, fins a assolir els 4.153 milions d’euros. Al llarg de l’any passat, l’entitat va aconseguir afermar els beneficis, que es van situar en 465.000 euros, un 7% més.

El creixement de l’entitat en l’últim exercici consolida Creand com un dels referents en banca privada i gestió de patrimonis a Espanya, sustentat en els avantatges del seu model combinat de banca, gestora i serveis especialitzats de Multi Family Office amb multidipositari. D’una banda, l’entitat aposta per la personalització del servei, l’especialització en producte i la possibilitat d’oferir finançament en comptar amb llicència bancària. D’altra banda, la gestora, Creand Asset Management, s’ha reforçat amb l’ampliació de llicències per gestionar vehicles alternatius, societats i fons de capital risc, i amb la creació de la divisió de Family Office dins l’estructura de la gestora, arran de la integració del negoci d’alts patrimonis de GBS Finance.

La fortalesa del model de negoci de Creand Wealth Management també es reflecteix en les elevades ràtios de solvència i liquiditat (LCR), que al tancament del 2023 es van situar en el 22,61% i el 296,19%, respectivament, molt per sobre dels mínims exigits.

El 2023, Creand Wealth Management va reforçar el servei amb la incorporació de cinc nous banquers privats, cosa que va permetre augmentar el seu equip comercial fins als quaranta-tres professionals, vint-i-un dels quals a l’oficina de Madrid, setze a Catalunya i sis a València. Actualment, l’entitat té una plantilla de cent quinze empleats entre els seus tres centres i els serveis centrals.

Creixement en totes les geografies

El volum de negoci de Creand Wealth Management es va incrementar a les seves tres oficines d’Espanya. A Madrid va créixer un 20%, fins als 2.498 milions d’euros, Per la seva banda, l’oficina de Barcelona va assolir els 1.277 milions sota gestió, un 25% més. I, finalment, el negoci a la Comunitat Valenciana i Múrcia va ascendir als 378 milions, una xifra un 15% superior a la registrada el 2022.

Addicionalment, el segment de Xarxes Externes va assolir els 671 milions sota gestió, un 10% més que l’any anterior.

Marcos Ojeda, conseller director general a Espanya de Creand Wealth Management, explica que «el 2023 ha estat un any d’un destacat creixement sostingut del negoci orgànic, per sobre del 20%, que consolida el procés de situar Creand com una entitat de referència en l’àmbit de la banca privada. Hem aconseguit afermar el nostre model de boutique de gestió de patrimonis i d’assessorament innovant en productes i serveis personalitzats per als nostres clients, la qual cosa ens permet oferir un ventall més ampli d’opcions, i adaptant-nos a l’entorn de mercat, a la demanda i les expectatives amb un servei de Multi Family Office altament professionalitzat, amb l’opció de custòdia externa, entre d’altres».

Nou pla estratègic 2024-2026

El pla estratègic 2024-2026, que el grup Creand ha presentat fa poc a escala internacional, estableix per a Espanya un objectiu de volum de negoci per sobre dels 6.000 milions d’euros al tancament de l’exercici 2026. Per assolir aquest objectiu, Creand Wealth Management aposta per incrementar l’equip, seguir el camí de l’especialització de productes i serveis, impulsar la innovació i la transformació digital, i continuar explorant el creixement inorgànic.

En els últims tres exercicis, en què Creand Wealth Management ja ha operat sota aquesta marca unificada per a tot el grup, l’entitat ha incrementat el seu volum de negoci un 70%, des dels 2.448 milions d’euros al tancament del 2020. A més, durant aquest període, l’entitat ha duplicat el seu nombre de banquers i ha passat de vint-i-dos a quaranta-tres.

Les claus d’aquesta evolució tan positiva rauen en el creixement sostingut, apostant per la retenció i l’atracció del talent, el reforç de l’especialització en productes i serveis, les sinergies de pertànyer a un grup internacional amb una àmplia experiència en banca privada i gestió d’actius, i les operacions corporatives, com ara la integració del negoci de Family Office de GBS Finance, que afegeixen força i valor a la companyia.

El grup Creand a escala internacional

El grup Creand va tancar el 2023 amb un benefici de 71,3 milions d’euros, un 60,05% més que l’any anterior, i va incrementar el seu volum de negoci fins als 27.620 milions, un 10,47% més respecte del 2022.

Creand Wealth Management és la marca comercial de Banco Alcalá, S. A.