Creand Fundació organitza el concert ‘Música per la memòria’ per a la gent gran - Creand

Creand Fundació organitza el concert ‘Música per la memòria’ per a la gent gran

L’espectacle musical anirà a càrrec d’un quintet de corda i un percussionista de l’ONCA

Creand Fundació organitza el concert Música per la memòria, un espectacle adreçat especialment als usuaris de L’espai però obert també a tota la gent gran del país que en vulgui gaudir. És una proposta nostàlgica en la qual un quintet de corda i un percussionista de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA) narraran una història sobre l’amor i el pas del temps a través de les paraules d’un actor. L’espectacle busca fer un homenatge a la gent gran, que amb la música dels boleros, gaudiran del record dels balls de festa major.

El quintet està format per Francesc Planella i Àlex Arajol, als violins; Sílvia Garcia, a la viola; Mireia Planas, al violoncel, i Òscar Llauradó, al contrabaix, acompanyats per Lluís Cartes a la percussió i per l’actor Ivan Caro, en el paper del Bartolí. El programa està format per cançons icòniques com Angelitos negros, Dos gardenias, Bésame mucho o Si tu me dices ven, entre altres clàssics de la memòria col·lectiva. Joan Hernández s’ha encarregat de la direcció escènica i ha col·laborat també amb Ivan Caro en la dramatúrgia. Els arranjaments musicals són obra de Santiago Pereira.

Francesca Ros, directora de Creand Fundació explica que “la música té una gran força per fer reviure aquells moments agradables de la nostra memòria. Amb aquest concert volem oferir una estona del passat, dels seus dies de jovenesa, i els volem animar a ballar i passar-ho bé, tal com es faria en una plaça de poble”.

El concert tindrà lloc el dilluns 9 d’octubre, a les 11.30 h, a la Sala Prat del Roure d’Escaldes-Engordany. Per assistir-hi és necessari fer reserva prèvia obligatòria al telèfon 86 80 25, ja que les places són limitades.

La Fundació ofereix periòdicament un ampli ventall d’activitats en el marc del programa ‘Envelliment saludable’, que complementa amb diverses propostes a través de la plataforma de formació virtual de L’espai. En aquest enllaç es pot consultar la programació complerta, tant presencial com online.

Programa d’activitats per a les persones més grans de 60 anys

Creand Fundació organitza aquestes activitats amb l’objectiu de posar a disposició de les persones més grans de 60 anys eines que els permetin assolir més benestar. La finalitat última és que no quedin aïllades de la realitat social que els envolta i puguin gaudir dels beneficis de les noves tecnologies, així com dels nous coneixements que van sorgint en àmbits com la salut, l’economia, la història i la cultura, entre d’altres.

L'espai